niedziela, 25 maja 2014

Badanie umiejętności matematycznych trzecioklasistów

20 maja w 8 tys. szkół IBE przeprowadziło Ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów (OBUT). Tego samego dnia uczniowie klas piątych z ponad 6 tys. szkół wzięli udział w badaniu Diagnoza umiejętności matematycznych (DUMa). Badania pomogą nauczycielom ocenić, jak radzą sobie uczniowie kończący trzecią klasę oraz lepiej przygotować dzisiejszych piątoklasistów do nowego sprawdzianu szóstoklasisty.

DUMa i OBUT odbyły się tego samego dnia – 20 maja 2014 r. Oba badania trwają tyle samo, czyli 45 minut. Udział w nich był dobrowolny. Do badań prowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych mogła zgłosić się każda szkoła podstawowa z kraju. OBUT – tym razem tylko matematyka Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów odbędzie się już po raz czwarty. Tegoroczna edycja różnić się będzie od poprzednich tym, że badanie obejmie jedynie umiejętności matematyczne (nie będzie części badającej umiejętności z zakresu języka polskiego). Zestawy zadań zostały tak przygotowane, by dokładniej zbadać słabe i mocne strony uczniów związane z rozwiązywaniem zadań tekstowych. Dzięki badaniu OBUT nauczyciele zyskują wiedzę o swoich uczniach kończących naukę w III klasie. Szkoły otrzymują raporty zawierające wyniki uczniów oraz raporty z wynikami klas, a także raport o wynikach całej placówki na tle wyników innych szkół. Publicznie dostępny będzie jedynie raport omawiający wyniki badania na poziomie krajowym.

Ogólnopolskie wyniki obu badań zostaną zaprezentowane w raportach Instytutu Badań Edukacyjnych jesienią tego roku.

Więcej informacji o badaniu OBUT na stronie www.obut.edu.pl Informacje nt. badania DUMa dostępne są pod adresem: http://www.duma.edu.pl/

Informacja o Instytucie Badań Edukacyjnych: Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) zatrudnia około 150 badaczy zajmujących się edukacją – socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych – wybitnych specjalistów w swoich dziedzinach. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze w tym zakresie, aktywnie promuje politykę edukacyjną opartą na faktach (evidence-based policy and practice) i szczególnie dużą wagę przywiązuje do badań, których wyniki mogą zostać wykorzystane w praktyce i polityce edukacyjnej na szczeblu krajowym i lokalnym. www.ibe.edu.pl





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz