Ocenianie w klasach I-III
Ocenianie w pierwszym etapie kształcenia (klasy I-III)
- W klasach I-III stosuje się ocenę opisową, uwzględniającą postępy w edukacji, postępy w rozwoju emocjonalno-społecznym i osobiste osiągnięcia ucznia.
- Rodzaje oceny opisowej:
- Ocena bieżąca
- odbywa się każdego dnia w trakcie zajęć szkolnych
- polega na stałym informowaniu ucznia o jego zachowaniu i postępach (ocenia się werbalnie, poprzez gest i mimikę, znaczki umowne oraz cyfry 6, 5, 4, 3, 1 )
- to ocena motywująca do aktywności i wysiłku, wyraźnie wskazująca osiągnięcia i to, co należy jeszcze wykonać, usprawnić
- to ocena bez porównywania z osiągnięciami innych uczniów, bez „polowania” na potknięcia, ma charakter rozwijający dziecko
- Semestralna ocena podsumowująco-zalecająca
- redagowana pisemnie na koniec pierwszego okresu w formie karty osiągnięć edukacyjnych ucznia, opracowanej przez zespół nauczycieli nauczania zintegrowanego
- informuje o osiągnięciach ucznia, ale równocześnie zawiera wskazania, nad czym uczeń powinien intensywniej popracować w następnym semestrze, by nie dopuścić do rażących braków edukacyjnych
- Końcowa ocena podsumowująco-klasyfikacyjna
- jest wyrażona pisemnie na koniec roku szkolnego na formularzu świadectwa
- w sposób syntetyczny informuje o osiągnięciach ucznia w danym roku edukacji w zakresie: osiągnięć edukacyjnych, zachowania i osiągnięć szczególnych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz